profesor logoped, Chiriac Adriana
Grup țintă: preșcolari
Preșcolari
Scopul activității
Identificarea emoțiilor și realizarea corespondenței (conștientizarea) între situația sau comportamentul care au generat o anumită emoție.
În acest fel, preșcolarii vor identifica comportamentele lor şi a celor din jur în diverse situaţii, vor exersa exprimarea adecvată a emoţiilor, tehnici de comunicare eficientă/asertivă și vor conştientiza propriile reacţii în diverse situaţii.
Descrierea activităţii
Activitatea constă în asocierea jetoanelor care ilustrează diverse situații/comportamente cu jetoanele care ilustrează emoția corespunzătoare, respectiv vesel/ surprins /furios/ trist/ speriat.
În cadrul activității se discută despre emoţii, despre cum le definim și le identificăm. Beneficiarii sunt invitați să împărtăşească situaţii în care au fost trăit intens diverse emoţii (pozitive sau negative). Pe termen lung, prin identificarea emoțiilor trăite în diverse situații, copilul învață să își recunoască nevoile emoționale și să acţioneze în consecință.